תפריט
072-330-3356

אלמנטים של נוחות בפינות האוכל

פינת אוכל היא אזור חשוב ומהותי בכל בית, שבו מתכנסים בני המשפחה ביחד לצורך אכילת ארוחות משותפת ושיתוף חוויות, סיפורים והווי של כל אחד. כיום ישנם סוגים רבים של פינות אוכל בעיצובים שונים אשר יכולים להתאים לכל בית, לכל טעם אישי ולכל לקוח. בין כל הסוגים ישנו מכנה משותף והוא שמירה על נוחות של ישיבה לצד שולחן, שכן מדובר בתכונה קריטית שחייבת להיות בכל פינת אוכל שקיימת. בזכות אלמנטים אלה של נוחות תהיה פינת האוכל המקום המרכזי והחשוב ביותר בבית.

האלמנטים הקשורים לנוחות בפינת האוכל כה מהותיים מפני שאם לא יהיה נעים ונוח לשבת בפינת האוכל, הרי שבני המשפחה כלל לא ירצו לשבת שם ופינת האוכל תהפוך להיות כאבן שאין לה הופכין בבית. במקרה הטוב אולי יסכימו כולם לשבת לאכול אך לא יסבו אל השולחן על מנת לשהות זה במחיצתו של זה ויקומו מיד בסיום הארוחה. בשום משפחה אין זה מצב רצוי. קרבה רבה מושגת עת יושבים בני המשפחה ביחד לשולחן ומעבירים יחדיו את הזמן בנעימים.

מהם האלמנטים של נוחות בפינות אוכל?

האלמנט החשוב ביותר הקשור בנוחות הוא הכיסא וכמובן העיצוב שלו – עם או ללא ריפוד, סוג המשענת ומאיזה חומר גלם הוא עשוי. ישנם כסאות שיש בהם מראש שקע באזור הישיבה על מנת שהישיבה תהיה נוחה יותר ומותאמת לצורה הארגונומית של הגוף. כאשר הכיסא מרופד הוא יהיה נוח יותר בשל רכות הריפוד. אלמנט נוסף הוא הגובה היחסי של הכיסא והשולחן, כלומר האם נוח לשבת בצמוד לשולחן ולאכול או לשוחח. בדרך כלל הגובה הוא מידה סטנדרטית וחשוב להקפיד שהשולחן לא יהיה גבוה או נמוך מדי.

דבר נוסף וחשוב מאין כמוהו הוא מיקום רגלי השולחן. אף אחד לא ירצה לשבת זמן ארוך בסמוך לשולחן אם רגלי השולחן קרובות מדי לגופו ועליו לצופף את רגליו על מנת לשבת בנוחות. קשה מאד להעביר כך את זמן הארוחה ואין ספק שעניין זה עלול לקלקל את הנוחות של מי שיושב.