תפריט
072-330-3356

אל תזרקו, תשפצו! המדריך השלם לצביעת וחידוש רהיטים

בשנים האחרונות, המון אנשים בוחרים לשפץ את הרהיטים שיש ברשותם. על מנת שתוכלו ללמוד כיצד לשפץ בעצמכם כל רהיט מעץ או פורמייקה שיש ברשותכם, הכנו עבורכם את המדריך הבא.

תכנון וציוד נדרשים

עוד לפני שאתם מתחילים לצבוע רהיטי יוקרה, חשוב מאוד שתחליטו איך אתם רוצים שתראה התוצאה הסופית. רהיטים מעץ לאחר צביעה, יקבלו מראה אטום או מראה שקוף. מה הכוונה? המראה השקוף יאפשר לראות את הטקסטורה של העץ מבעד לצבע ואילו המראה האטום יעלים אותה לחלוטין. אגב, זה גם הזמן להגיד שלא ניתן להחזיר רהיט עץ שצבעתם בצבע אטום למראה ולצבע המקוריים שלו. אז חשוב מאוד להחליט לגבי התוצאה הסופית בטרם הצביעה.

אם אתם מעוניינים במראה עץ טבעי, אז עליכם להשתמש בלכה לעץ על בסיס מים, צבע שקוף או כל גוון אחר של צבע שתרצו. אם תרצו רהיט צבוע בצבע אטום, אז עליכם להשתמש בחומר הנקרא פוליאור על בסיס מים. מלבד ההצטיידות בצבע לעץ, תצטרכו גם לבחור מברשות וכלי צביעה איכותיים. כאלה שלא ישאירו שיערות לתוך הצבע. הכי טוב יהיה להתייעץ עם איש מקצוע. איש כזה יכול לעזור לכם לבחור את כלי הצביעה הנכונים וכמו כן את הצבע המתאים.

הכנת הרהיטים לפני הצביעה

ראשית, לפני שאתם מתחילים, עליכם להסיר שכבות אבק ולכלוך מהרהיטים. עליכם לקחת מטלית לחה ולהעביר ניגוב על הרהיטים וכמו כן מומלץ גם לקחת נייר שיוף ולשייף כל צבע שמתקלף על הרהיט. אם אתם צובעים עם צבע אטום, אז עליכם לבחור נייר שיוף גס יותר. הדבר יעזור לייצר חספוס שבסופו של דבר יתרום להיקשרות הצבע על הרהיט.

אם קיימים פגמים שהינם יחסית קטנים, אז תוכלו לסדר אותם באמצעות דבק שפכטל 2000. לאחר שהדבק התייבש בצורה טובה ויסודית, אז תוכלו לבצע שיוף נוסף ולהחליק את פני העץ.

אם יש אזורים ברהיט שאתם לא רוצים לצבוע, עליכם להשתמש בדבק נייר (מסקינטייפ) וכך להסתיר את אותם אזורים. הדבר גם מצוין עבור הצורך של צביעת הרהיט בכל מיני צבעים או גוונים שונים באזורים מסוימים.

עליכם להניח את הרהיט באזור כמה שיותר מואר. אל תעבדו באזור חשוך. כך תוכלו להבחין בפגמים שיש בעץ וכמו כן באחידות של שכבות הצבע. ההמלצה הכי טובה היא לצבוע את הרהיט בחוץ, באור השמש. אם אין לכם אפשרות כזאת,

תוכלו גם לצבוע אותו בחדר שיהיה מואר כמו שצריך. רק אל תשכחו לפרוס גם יריעת ניילון, שתספוג את הלכלוך ובכלל את טפטופי הצבע. כמו כן, בצעו את העבודה עם בגדי עבודה נוחים.

צביעת פורמייקה

לצביעת רהיט פורמייקה, עליכם לשייף את פני השטח שלו באמצעות נייר ליטוש דק. כמו רהיט העץ, יש גם לנקות אותו היטב מלכלוך ושומנים באמצעות מטלית לחה. עליכם לצבוע שכבה אחת של צבע יסוד רב שימוש ואז להמתין לייבוש. לאחר הייבוש, יש לצבוע שתי שכבות בפוליאור על בסיס מים בגוון שבחרתם.

רהיטים במראה וינטאג'

אם אתם אוהבים רהיטים במראה רטרו, אתם יכולים להפוך גם את הרהיטים הישנים שלכם, כך שיראו כאלה. כל שעליכם לעשות הוא להצטייד בצבע גיר אקרילי במראה מט על בסיס מים. אותו הצבע יעניק לרהיטים מראה וינטאג' עתיק.