תפריט
072-330-3356

עגולה או מרובעת

חידוש של פינת האוכל הוא צעד מרגש בעיצוב הבית וכיום ישנן לא מעט אפשרויות המתאימות לכל בית ולכל פינת אוכל. האפשרויות הרבות נבדלות זו מזו בצורת השולחן, מספר הכיסאות המצורפים, צבע, חומר גלם שממנו עשויה פינת האוכל ואופן ההשתלבות שלה עם פריטי עיצוב נוספים הנמצאים בסמיכות לאזור שבו יושבים בני הבית לסעוד את ארוחותיהם. אחת השאלות המרכזיות בעת בחירת פינת אוכל חדשה היא האם להעדיף פינת אוכל עגולה או מרובעת.

ראשית חשוב מאד להבין שלשאלה זו אין תשובה חד משמעית, שהרי לכל אדם ולכל לקוח יש את הטעם האישי וההעדפות האישיות שלו וכאשר מדובר על עניין שעוסק רבות בטעם האישי הרי שאין בו תשובה שתהיה נכונה או לא נכונה. כאשר מעוניינים להחליט ולבחור בין פינת אוכל עגולה למרובעת צריך לבחון את התכונות של זו ושל זו ועל סמך תכונות ומאפיינים אלה לקבל את ההחלטה. גם כאשר נדמה שההחלטה מגובשת ויודעים בדיוק מה רוצים ומה יתאים – בחינה מדוקדקת של המאפיינים עשויה להפוך את ההחלטה על פיה.

אז איזו פינת אוכל לבחור

כאשר מדברים על פינת אוכל מרובעת הכוונה היא כמובן לשולחן מרובע. מכיוון שבדרך כלל רהיטים הם בצורת מלבן או מרובע הרי ששולחן מלבני או מרובע ישתלב עם שאר הרהיטים שבאזור פינת האוכל. את פינת האוכל ניתן להצמיד לקיר הסמוך עת היא לא בשימוש וכך לחסוך במקום ובחלל. הכיסאות יסודרו סביב השולחן בצורה סימטרית ונעימה לעין והעיצוב כולו ייראה כשייך, מתאים ובצורה כזאת שכל פריט תורם את חלקו למראה הכולל.

שולחן אוכל עגול הפך בשנים האחרונות למבוקש הרבה יותר. השולחן הסימטרי הופך את זמן הארוחה למפגש חברתי, עת יושבים הסועדים במרחק שווה זה מזה וכולם רואים את כולם בקלות ובנוחות. כאשר שאר רהיטי הבית יהיו מרובעים או מלבנים – יהווה השולחן העגול שבירה של הקווים הישרים וייתן מראה מעט שונה במראה הכללי של החלל כולו. אין ספק שמדובר בהחלטה לא פשוטה שיש לה הרבה צדדים.