תפריט
072-330-3356

ספריות

מי אמר שספרייה היא הרהיט המשעמם ביותר בבית? ספריות הן הרבה יותר ממה שרגילים לראות בהן. הן גם ויטרינות וגם כונניות, גם שידות וגם ארונות ונישות. כל היופי הפונקציונלי הזה מעוצב במחשבה רבה כדי להציע לנו גם מראה אסתטי מרשים שמנצל את מלוא הפוטנציאל בקיר שלידו היא מוצבת, וגם כדי לשמש אותנו למטרות שבשבילן אנחנו מקימים אותה. מעצבים בימינו יודעים גם לשלב חומרים מעניינים ומרתקים שלא נראו בעבר בספריות כאלה, כמו מתכות, זכוכית ועץ ביחד או לחוד. היצירתיות הזאת מניבה ספריות מגוונות יותר מאשר בעבר ולכן מומלץ להיפתח לעיצובים המרתקים ולהכניס עניין בספרייה שלכם.

סגנונות של ספריות לפי מטרתן

יש כמה סגנונות של ספריות שגם מתחלקים לפי סוגים של התקנות ומבנה. יש ספריות שצמודות לקיר ומחוברות אליו, יש ספריות שרק נשענות אליו ולכן יכולות היו מוצבות בכל פעם במקום אחר, ויש ספריות בגבהים שונים לפי הצרכים שלכם ולפי העיצוב של הסלון. ספרייה היא הרהיט שקונים לא רק ליופי אלא בעיקר למטרה שלה – להניח על מדפיה ספרים, מכשירי חשמל כמו נגנים, אבזרי נוי, דיסקים ורמקולים, גופי תאורה, אגרטלים ועציצים.

בהתאם לכך תבחרו ספריה שאינה מתפשרת על הפונקציונליות שלה רק בגלל הסגנון והעיצוב, אלא משלבת אותם יחד בצורה אופטימלית. כך שכאשר אתם בוחרים ספריות שאלו את עצמכם מהי המטרה ולפי זה גם תבחרו את הסגנון. ריבוי מדפים מתאים למי שרוצה להניח ספרים רבים, או פריטים שונים. מי שמעדיף אותה רק למטרה אסתטית יכול להעז יותר בסגנון העיצוב שלה כדי לקבל ספרייה יצירתית מאוד.

הצעות עיצוב

כשבוחרים ספרייה מתחשבים גם במגבלות המיקום ובני הבית. אם יש ילדים בבית רצוי לא לבחור בספרייה שאינה בטיחותית ואינה מעוגנת לקיר. כמו כן, ספריות שהן גם ויטרינות יישארו שלמות אם הדלתות מזכוכית יהיו רק בחלקים העליונים, כדי למנוע תאונות משחק ופציעות. חומרים חדים פחות כמו עץ ופלסטיק גם ישמשו אתכם טוב יותר למטרה זו.

במקרה של חוסר מקום וצפיפות רהיטים אולי כדאי לתלות ספריות על הקירות כדי להרחיק את המדפים מהרצפה. עם הזמן תוכלו להחליף לספרייה שעומדת על הרצפה כשהילדים יגדלו, ותוכלו להיות רגועים שהכל בהישג ידם אבל לא ייפגע. ספריה תלויה מתאימה גם למי שזקוק לניצול מקום בצורה מיטבית ולכן ספריות שמחוברות לקיר יתאימו לו יותר.

אם אין הגבלות כאלה על עיצוב הספרייה בגלל בני הבית, יש להתחשב גם במקום הפנוי שלכם לספריה ועד כמה הסלון שלכם עמוס. לא רק הגודל של הספרייה נקבע במקרה כזה אלא גם המבנה שלה, אם היא צפופת מדפים או בעלת עיצוב קליל יותר ופחות נוקשה. במקרה כזה תוכלו להרשות לעצמכם ספרייה לא מלאה מהרצפה עד התקרה שיש בה רק מדפים, אלא גם ספרייה עם אלמנטים עיצוביים שונים ומרשימים.

חומרים וצבעים מגוונים

ספריות של פעם נהגו לייצר במבנה מסורתי של מדפים, כונניות מסודרות וסימטריות בצורתן ועשויות מחומרים כמו עץ או מתכת. היום משלבים חומרים שונים כשאפשר לשלב מתכת עם מדפי זכוכית, מדפים מעץ בלבד או חומרים סינתטיים יותר, מתכת ועץ או אפילו פלסטיק ופולימרים על סוגיהם השונים והמחוזקים בטכנולוגיות מודרניות.

גם הספריות עצמן כבר אינן בנויות אותו דבר. תוכלו לראות ספריות מוטות על הצד בזווית מעניינת, כאלה שהמדפים בהן אינם סימטריים, מופיעים לסירוגין או בגדלים שונים, וגם הצבעים שלהן מעניינים יותר. היום אתם יכולים ליהנות מעיצובים נועזים יותר ופורצי דרך שיתאימו גם לעיצוב הסלון שלכם וכל חדר אחר בקלות רבה יותר, כי הכל כבר ישנו.