תפריט
072-330-3356

דרכים מומלצות לניקוי סוגי ריפודים

כאשר בוחרים סלון חדש לבית אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לחשוב עליו הוא דרך הניקוי של הריפוד במידה והוא מתלכלך. אמנם שיקול זה חשוב יותר כאשר מדובר על משפחה עם ילדים קטנים או תינוקות אך לכל אחד עלולה לקרות תאונה קטנה אשר תגרום ללא מתכוון לכתם על הריפוד. על מנת למנוע ככל האפשר את הישארותו של הכתם – חשוב לטפל בו באופן מידי וחשוב עוד יותר לדעת איך לנקות אותו מבלי לגרום נזק גדול יותר לספה ו/או לריפוד.

ישנם ריפודים העשויים מסוגים שונים של בדים אשר ניתן לנגב מהם את הכתמים באמצעות מגבון או סמרטוט לח. בחלקם יש שכבה המונעת מנוזלים להיספג וכך בעצם הם נשארים בשכבה החיצונית העליונה של הריפוד מבלי שייספגו וכל שנותר הוא להספיג אותם במטלית כדי להרחיק אותם מהספה. ישנם סוגים אשר דורשים ניקוי מעט יותר מסיבי תוך שימוש בתכשירי ניקוי ייעודיים המתאימים לסיבים או לחומרי הגלם שמהם הם עשויים.

ניקוי סוגים שונים של ריפודים

כאשר מדברים על ריפוד עור או דמוי עור לסלון, ריפוד כסאות למשרד או כל סוג ריפוד, שהוא מלאכת הניקוי קלה הרבה יותר, שכן אין שכבות פנימיות שהנוזל או הכתם עלולים להיספג בהן. החשש הגדול הוא מנזילה של נוזלים או מהידבקות של כתמים שלא טופלו בזמן, כלומר בסמוך למועד התרחשותם. את הריפודים העשויים מעור או מחומרים דמויי עור חשוב לנגב לאחר השימוש במטלית לחה על מנת שלא יישארו על גבי הריפוד סימנים של רטיבות המטלית. כאשר מדובר על רהיטים בצבע כהה כדאי מאד לנגב אותם מדי פעם בתחזוקה שוטפת לבל תצטבר על גביהם שכבת אבק.

הדרך הטובה ביותר לשמור על המראה של סלונים היא להימנע ככל האפשר מלכלוך שלהם אבל כל אחד יודע שמדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית, שהרי כל אחד עלול ללכלך את הספה שלא במתכוון. במידה ולא יודעים איך לנקות את הריפוד כדאי להתייעץ עם מי שמבין בתחום ויידע לייעץ על מנת שלא לעשות שימוש בחומר או תכשיר שעלול דווקא להסב נזק יותר מתועלת.