תפריט
072-330-3356

חיפוי קיר מזכוכית למטבח

מגמת העיצוב בשנים האחרונות משלבת  ומקשרת את הסלון פינת האוכל והמטבח ליחידה עיצובית אחת. המטבחים הפכו פיסוליים. חומרי הגמר רבים ומגוונים. אחד החומרים הפופולריים ביותר הוא הזכוכית.

מרבים להשתמש בזכוכית הן לחיפוי ארונות והן כחיפוי קיר המחליף את הקרמיקה במטבח. מבחינה עיצובית, הזכוכית מתחברת לסוגי עיצוב רבים מקו נקי בצבע חלק ואחיד ועד מטבח כפרי בהדפסי רטרו. מהבחינה הפרקטית הזכוכית באה בשדות גדולים עם מעט חיבורים, קלה לתחזוקה וניקוי ואינה מתבלה ( היום ובעוד 20 שנים הזכוכית תראה אותו דבר בניגוד לקרמיקה בה נשחקת הגלזורה, או שיש המקבל כתמים).

פרטים טכניים

את חיפוי הקיר מזכוכית למטבח, עושים מסוג שעובר תהליך חיסום. החיסום מעניק לזכוכית שלוש תכונות חשובות: חוזק מכני למכה, אפשרות לחורר את הזכוכית לפני החיסום ואז אחרי החיסום אין סכנת שבר הנובע מהחירור ומעבר חום טוב.

החיסום אינו תהליך רברסיבילי ולכן יש לקחת מידות כשהמטבח במצב סופי, היינו יש ארונות, משטח ( שישי וכד), נקודות חשמל בקיר, אם יש קלפות, צריך שתהיינה מותקנות. אם יש חלון צריך שההלבשה תהיה מותקנת, אם יחידות נמוכות פוגשות יחידות גבוהות בארון תריס, צריך שהתריס יהיה מותקן. משבוצעה המדידה הנתונים ממוחשבים  הזכוכית נחתכת עוברת חירורו ליטוש וחיסום. עכשיו יש לנו זכוכית שקופה מחוסמת מחוררת במידות בית הלקוח. את הזכוכית אין אנו מצמידים לקיר באופן מכני, אלא מדביקים אותה לקיר כדי למנוע חדירה של לחות. מאחר ואנו לא לראות את סימני ההדבקה, עוברת הזכוכית צביעת איטום מיוחדת. לצבע האיטום בו אנו משתמשים שתי תכונות- הצמדות מלאה לזכוכית ולדבק, ועמידות לחום.

הפן העיצובי

הצבע משמש גם כמנוף עיצובי.

חברה מקצועית לייצור מערכות זכוכית מתקדמות, יכולה להגיע לכל גוון לפי כל הקטלוגים הידועים כגון ראל, נירלט טמבור גוונים וכדומה.

כמו כן, היא אמורה לבצע התאמת גוון גם לפי חומר- משטח שיש, קוריאן, צבע פורמייקה ועוד. בנוסף לבחירת הגוון ניתן גם להדפיס על הזכוכית דוגמאות מלאות או מוטיבים.

אצל חברות לייצור ועיצוב זכוכית, ניתן למצוא מבחר קטלוגים הכוללים דוגמאות מעולמות עיצוביים שונים וכן מאגר תמונות אותן ניתן להדפיס על זכוכית. בחירת הגוון והקובץ הם רק מרכיב אחד הקובע את המראה הסופי של החיפוי.

גורם שמשפיע על הנראות, הוא סוג הזכוכית עליה אנו מדפיסים. בהדפסה על זכוכית שקופה ( בעלת גוון ירקרק) משפיע מרכיב העופרת על המראה הסופי, והצבע או הקובץ נראים דרך פילטר ירקרק. אם בוחרים גוון חיפוי שחור בורדו חום כהה ירוק או כחול עמוק, ההשפעה לא מורגשת. בבחירת גוונים בהירים הירוק ישתלט על הצבע. במקרה זה בוחרים בזכוכית אקסטרה קליר או בשמה העברי נטולת עופרת. בזכוכית זו לא מורגשת השפעה על הגוון או קובץ ההדפסה הנבחרים.

גמר

את הזכוכיות ניתן לקבל בגימור מבריק ובגימור מאט.

הזכוכיות בגימור מט נקראות זכוכיות אקטיב טאץ'. זכוכיות אלו למרות גימור המט שלהן קלות לניקוי ולתחזוקה. כאשר מדפסים בגב זכוכית האקטיב טאץ', מתקבל אפקט מעניין של פוקוס מרוכך. אפקט זה מתאים במיוחד למטבחי מט או למטבחים בסגנון כפרי.