תפריט
072-330-3356

סטנדרט גובה הכיסאות והשולחנות והשפעתו על מידת הנוחות

הגובה הסטנדרטי של שולחנות המיועדים לישיבה ואכילה, כמו שולחנות אוכל או פינות אוכל עומד על 72-74 ס"מ. על מנת להתאים לגובה זה גם לכיסאות יש גובה סטנדרטי העומד על כ- 20-30 ס"מ פחות. כך יכול אדם בוגר בעל גובה ממוצע לשבת בנוחות, כאשר הצלחת וכלי האוכל שלו מונחים מולו בנוחות וכפות הרגליים שלו מונחות על הרצפה. גבהים אלה הוכרזו כסטנדרטים מפני שהם כאמור המתאימים ביותר לרובה הגדול של האוכלוסייה.

יחד עם זאת, ישנן כמה קבוצות אנשים שגבהים אלה עלולים להיות להם לא נוחים או לא יעילים ובשל כך גם ישפיעו על נוחות הישיבה והאכילה שלהם. אלה יכולים להיות ילדים או אנשים בוגרים אשר ניחנים בגובה רבה מהממוצע. ילדים ואנשים אלה יצטרכו לשבת בחוסר נוחות ויעדיפו לסיים כמה שיותר את זמן הארוחה או הישיבה בסמוך לשולחן. ילדים קטנים ייאלצו לשבת על הכיסאות כשהם ישובים על הברכיים, מה שעלול גם לסכן את בריאותם וגם לגרום להם לחוסר נוחות.

גובה סטנדרטי של כיסאות ושולחנות

כאמור, מי שניחן בגובה, מבנה גוף ומשקל ממוצעים יכול להפיק תועלת ונוחות רבה משולחנות וכיסאות בעלי גובה סטנדרטי. מעטים הם אלה שימצאו גובה זה לא נוח כלל וכלל ולכן מקפידות החברות המייצרות רהיטים להקפיד על הגובה הסטנדרטי אשר משרת את רובם הגדול של הלקוחות והצרכנים. כאשר יש צורך בהזמנה החורגת מגובה סטנדרטי זה אפשר וכדאי להתייעץ עם נציג המכירה שבחנות הרהיטים מפני שהוא יהיה בעל ידע וניסיון ויוכל לייעץ בנוגע לשינוי הגובה.

כמובן שלא מומלץ לרכוש שולחנות או כסאות שהישיבה בהם אינה נוחה באופן מושלם. חשוב להבין האם חוסר הנוחות נגרם בשל הגובה הסטנדרטי שאינו מתאים או בשל תכונה אחרת של מערכת הישיבה. כך אפשר להמשיך ולחפש מערכת ישיבה אחרת תוך התמקדות בהיעדר התכונה הגורמת לחוסר הנוחות בישיבה. חשוב לנסות מגוון גדול ככל האפשר של שולחנות, כסאות ושילובים של אלה וכך למצוא את מערכת הישיבה המושלמת והמתאימה ביותר.