תפריט
072-330-3356

עיצוב לחדרי תינוקות

אחד הרגעים המאושרים בחייו של אדם, אם לא המאושר ביותר – הוא הבאת ילד לעולם. בין אם זה ילד ראשון או שלישי – האנרגיות תמיד בשיא, וחשוב להכין עבורו את החדר המושלם שיספק לו את מקום השינה וההתפתחות הראויים. עיצוב חדר התינוק נחשב למשימה כיפית ומהנה, וחשוב שתתבצע זמן מה לפני הלידה – על מנת להבטיח שלאחר הלידה, כולם יהיו רגועים.

הריהוט ההכרחי בכל חדר תינוקות

מלבד מיטת התינוק, הריהוט בחדר אמור לשרת בעיקר אתכם, ההורים. לכן בחרו ברהיטים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר, מבלי להתרוצץ בין חדרי הבית בכל פעם שהתינוק זקוק לכם. ריהוט תינוקות בסיסי הוא מיטת תינוק, שידת החתלה שמגיעה עם מגירות ולכן משמשת גם לאחסון וארון בגדים לא גדול מדי. יש אמהות שבוחרות להניק במקום ייעודי, ולכן רוכשות גם כיסא הנקה. מעבר לזה, מומלץ לקשט את החדר באקססוריז כמו במוביליים, בובות, תמונות ודמויות שהתינוק יאהב.

 

אילו צבעים הכי מתאימים לחדר תינוקות?

הצבעים הפופולריים ביותר הם תכלת לבנים וורוד לבנות, אך זה לא מחייב, וניתן פשוט לבחור בצבעים ניטרליים שמתאימים לכולם. כמובן שאין הכרח וניתן להשאיר את קירות החדר לבנים, אך אם בא לכם להכניס קצת צבע לחדר, תרתי משמע, תוכלו לצבוע את קירות החדר או חלק מהם. לחלופין, תוכלו לקשט את החדר בטפט מיוחד שמעניק לחדר אור ועניין. מומלץ להימנע מצבעים כהים (למשל כחול) שיחשיכו את החדר, ולבחור בגוונים בהירים ביותר של הצבעים האהובים עליכם. צבעי פסטל יעשו את העבודה. חשוב לשים לב שעושים שימוש בצבעים ידידותיים ולא בצבעים זולים ורעילים לנשימה.

 

בחירת נושא לעיצוב החדר – למה זה מומלץ ואיך לעשות את זה?

חדרי תינוקות רבים מעוצבים באופן שבלוני וזהה. כדי לשבור מעט את התבנית, ניתן לבחור נושא עיצוב לחדר ולהשקיע קצת יותר באלמנטים. למשל, חדר ג'ונגל המעוצב עם בובות מן הג'ונגל, גוונים של ירוק ותמונות של טבע; חדר כדורגל המעוצב בצבעי הקבוצה האהודה עליכם עם גביעים וכדורים; חדר נסיכות בצבע ורוד עם תמונות ובובות של נסיכות מסרטים מצוירים ואפילו חדרים "לימודיים" כמו חדר א"ב המעוצב עם אותיות השפה העברית או חדר צורות גיאומטריות.

 

מתי מומלץ להכין את החדר?

חדר התינוק כולל רהיטים שונים, שלעיתים דורשים הזמנה מראש והמתנה של מספר שבועות עד שיגיעו אליכם. בימים שלפני הלידה יהיה מעט מאוד קשב לדברים לוגיסטיים ובוודאי שלא תהיה יכולת לטייל בין חנויות ריהוט תינוקות. לאחר הלידה, גם ההורים וגם התינוק עייפים. לכן, את חדר התינוק מומלץ להכין כחודש וחצי עד חודשיים לפני הלידה המתוכננת, על מנת לאפשר לכם ההורים להתעסק בהכנה ללידה בראש שקט ולהגיע לביתם עם התינוק כשהחדר מוכן לחלוטין.