תפריט
072-330-3356

פרגולות אלומיניום מעוצבות: הטרנד החדש בעיצוב המרפסת

פרגולות אלומיניום מעוצבות הפכו לשם דבר בעולם העיצוב והן מהוות גם פתרון פרקטי למי שמעוניין בהצללה עבור מרפסות וחצרות גדולות.

מה בין פרגולה קלאסית לפרגולת אלומיניום?

פרגולה קלאסית היא פרגולה שבנויה לרוב מבסיס של עץ וכיסויים (חיפויים שונים). לעץ יש אומנם מראה טבעי ולא מעט אנשים אוהבים אותו בשל כך, אך הוא דורש טיפול תקופתי לפחות פעם בכמה שנים למניעת תופעות כגון ריקבון, חדירה של מזיקים ואפילו סדקים או שברים. טיפול זה בדרך כלל נעשה על ידי בעל מקצוע, תלוי עד כמה קשה להגיע לחלקי הפרגולה השונים בגובה.

אם החיפוי של הפרגולה הוא חיפוי טבעי גם כן כמו למשל ענפים של עץ במבוק, הרי שגם הוא צריך לעבור טיפולים שינויים מידי תקופה מכיוון שבסופו של דבר הוא מתבלה עקב השינויים במזג האוויר.

פרגולה מאלומיניום

לעומת פרגולה קלאסית, פרגולה שהבסיס שלה עשוי מאלומיניום היא פרגולה הרבה יותר עמידה: האלומיניום הוא חומר חזק ועמיד מאוד לא רק בפני מזיקים, אלא גם בפני גשם וחלודה. הטיפול בו דורש בסך הכול ניקוי ושטיפה על מנת לשמור על המראה והצורה שלו.

למעשה, מבחינות מסוימות פרגולה מאלומיניום דומה לסוכך, אך בניגוד לסוכך תלוי, היא מקובעת לקרקע. בשל עובדה זו קל מאוד להצל באמצעותה על שטחים גדולים באמצעות מבנה של מספר עמודים, שימוש פופולארי הוא להשתמש עד מנת לבצע סגירת מרפסת חלקית עם מעקות.

ישנן גם פרגולות אלומיניום עצמאיות שלא דורשות תמיכה של קיר. אין בעיה למקם אותן גם במרחק מבתים ומבנים. למעשה, לעיתים משתמשים בפרגולות כאלו כפינות ישיבה אפילו בתוך מבנים מסחריים כמו למשל משרדי "Open Space" או חדרי המתנה.

אפשרויות העיצוב של פרגולות אלומיניום

גם כאשר אנחנו מדברים על עיצוב פרגולות מאלומיניום, יש לנו אפשרויות רבות שלא בהכרח קיימות בפרגולות הקלאסיות. לדוגמה, את בסיס הפרגולה אפשר לקבל בעשרות צבעים שונים הודות לתהליך מיוחד אותו הוא עובר בעת הצביעה בתנור. בין היתר, ישנם גם צבעים המדמים עץ טבעי ונראים אותנטיים (גם אם אי אפשר לשחזר את הטקסטורה של העץ באופן מלא).

שנית, מכיוון שהאלומיניום הוא חומר גמיש יותר, ישנן גם יותר אפשרויות לבחירת חיפויים מסוגים שונים של פלסטיק, כולל רפפות אותן ניתן לפתוח ולסגור בזוויות שונות באמצעות מנוע חשמלי על מנת לתת לאור לחדור בדיוק במידה הנכונה. אם החיפוי הוא שקוף למחצה, נוצר מראה מרהיב במיוחד שקשה להתעלם ממנו.

חיפויים מסוימים יכולים לספק לא רק הצללה בקיץ או גם חימום ובידוד תרמי בחורף, כולל הגנה מלאה בפני גשם באמצעות מרזבים מובנים שמונעים הצבה מלמעלה.

ישנם גם כאלו שמשלבים תאורה מובנית בתור הפרגולה הפועלת באמצעות אותו מנגנון חשמלי של הפתיחה והסגירה. התאורה יכולה להיות קבועה, ניתנת לעמעום או בצורת פסי ליד עם צבעים משתנים.

 

צילום באדיבות צללית סוככים בע״מ.